-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16841 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

مي گويند انسان از چيزي كه منع شود حريص تر مي شود پس آيا قيد و بندهايي كه در دين براي مسايل جنسي وجود دارد به اين جهت است؟
آري طبيعت انسان اين است كه اگر از چيزي منع گرديد، نسبت به آن حريص تر مي شود؛ اما اين بدان معنا نيست كه اداره كنندگان امور جامعه مردم را به حال خود رها سازند و براي بهتر شدن زندگي شخصي و اجتماعي آنان برنامه ريزي نكنند؛ زيرا همان اندازه كه آدمي طالب بي قيد و شرطي است، تربيت پذير و اصلاح طلب نيز مي باشد. در رابطه با مسائل جنسي و روابط زن و مرد، اسلام قوانيني وضع نموده كه به صلاح سلامت شخص و خانوادگي و اجتماعي انسان ها است؛ ولي اين كه گفته شود اسلام اين مسائل را محدود كرده و هيچ راهي براي ارضاي آن پيش بيني ننموده است، قضاوت صحيحي نيست؛ بلكه مترقي ترين و بهترين راه ها را پيش بيني و وضع نموده است. ازاين رو در صدر اسلام هيچ مشكلي در اين رابطه وجود نداشت. بلي فرهنگ بومي و ايراني ما وتحريف هايي كه در اين زمينه پيش آمده، موجب اين تنگنا براي مسلمين خصوصاً جوان ها گشته است كه اساساً اسلام با آن مخالف مي باشد. ازاين رو بر همه فرهيختگان جامعه است كه با خرافات و فرهنگ هاي غير صحيح بومي مبارزه كنند و فرهنگ اصيل اسلامي را در ميان مسلمانان و جامعه اسلامي ترويج و تثبيت نمايند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.